Archives for Aug,2018

You are browsing the site archives by date.

Passbeskrivningar

Från och med september kommer höstens fullspäckade och uppdaterade schema att börja
gälla. Vi hoppas att ni är lika taggade som vi är inför en höst fylld av ännu mer glädje
gemenskap och resultat! Till våra redan befintliga pass tillkommer till hösten ett antal
alternativ för den som vill specialisera sig inom specifika områden. Här nedan följer lite
information om de olika typerna av pass ni kommer att kunna hitta i vårt schema:

Gruppass
Våra klassiska gruppass där vi tränar i grupper ledda av en av våra coacher. Det bästa av alla
världar där vi kombinerar styrketräning, gymnastik, kondition och tyngdlyftning anpassat för
att förbättra dig på alla plan. Majoriteten av de bokningsbara passen är gruppass och passar
alla, oavsett träningsbakgrund.

Gymnastic club
För dig som känner att du vill förbättra din kroppskontroll, rörlighet och styrka relativt till
kroppsvikten. Mycket av fokus på dessa pass ligger på att förbättra grundläggande positioner
inom gymnastiken samt förbereda kroppen för mer avancerade övningar. Precis som
gruppassen tränar vi tillsammans med en coach som anpassar övningar efter individens nivå,
alltså kan alla vara med! Träningsvärk på udda ställen garanteras!

Barbell club
De olympiska lyften är troligen de mest tekniskt krävande rörelserna vi gör i CrossFit men
även bland de roligaste! Ryck och stöt kräver en kombination av styrka, rörlighet,
koordination och teknik. Barbell club är precis som ovanstående pass ledda av en av våra
coacher där vi främst jobbar med tekniken, men även bygger styrkan som krävs för att utföra
lyften på ett bra sätt.

Functional bodybuilding
En av sakerna som gör CrossFit till en så effektiv träningsform är våra intensiva pass. För
mycket av något är dock som vi alla vet inte bra i längden och kan leda till skador och stress.
Därför är våra functional- bodybuilding pass ett perfekt komplement till gruppassen. Här
sänker vi tempot lite och fokuserar på bra rörelsemönster och en stark och funktionell kropp.
Även här garanterad träningsvärk i muskler du inte visste att du hade!

Mobility
Har du problem med övningar som thrusters, overheadsquat, toes to bar eller handstående för
att din rörlighet hindrar dig från att göra rörelserna som det är tänkt? Isåfall är våra splitternya
mobility- pass som gjorda för dig. Rörlighet är en av de tio egenskaperna som CrossFit
använder för att bedöma hur vältränad man är och är alltså lika viktigt att jobba på som sin
backsquat eller Fran- tid. Dessutom blir det mycket lättare att göra dessa om man har
rörligheten till det. Win- win!

Sweat
Alla har vi dagar där det är ont om tid och träningen inte är högsta prio. Då är det nytillkomna
“sweat” ett perfekt alternativ! Ett komprimerat upplägg med fokus på att på kort tid få samma
eller liknande effekt som ett helt gruppass, som gjort för dig som bara har tid för att komma
hit, svettas och åka hem!

Competition club
CrossFit är fantastiskt kul som träningsform, och kanske ännu roligare som tävlingsform! Vi
har i Sverige möjligheten att åka på mängder av roliga tävlingar både individuellt och i lag.
Competition club är för dig som är nyfiken på hur det är att tävla i CrossFit. På dessa pass
förekommer lite mer avancerade övningar som muscle up, handstående armhävningar och
liknande, och det är därför bra om man tränat ett tag innan man är med på passen.

Teampass
Succén med teampass på fredagar som avslutning på veckan kommer självklart att fortsätta
under hösten. Upplagt som ett vanligt gruppass men vi jobbar istället för individuellt i lag och
hjälps åt att klara av passet. Bra stämning och mycket skratt utlovas!

CrossFit Kids
Vi är mycket glada över att under hösten kunna erbjuda CrossFit Kids. Här blandas
nyfikenhet för träning och vad kroppen klarar av med lek och kul. Ej bokningsbara pass, vid
intresse kontakta oss på mail eller telefon så löser vi det!

Som ni ser finns det en mängd varianter av pass att välja på, hösten 2018 blir den bästa
hittills! Ses i boxen!